گزارش نمایشگاه کتاب : کتابگرد (قسمت اول)

گزارش نمایشگاه کتاب : کتابگرد (قسمت اول)

کتابگرد : گزارش نمایشگاه کتاب تهران : قسمت اول

قسمت اول برنامه کتابگرد به بازدید نمایشگاه کتاب در روز اول این نمایشگاه اختصاص داره. حال عجیب دیدن نمایشگاه کتاب بعد بیشتر از 1000 روز خیلی شگفت انگیز بود. و شگفت انگیز تر اینکه انگار مثل اصحاب کهف اومده باشیم، قیمت کتاب ها داره کجا میره ؟ کتاب ها خیلی گرون شدن ، هرچند روی کتاب نمیشه قیمت گذاشت اما واقعا اگه کسی کتاب رو نخونه که اون کتاب یک جشم بی ارزش میشه!


کتاب شش میلیونی؟!!!!
سوال اینجاست، کتابی که کارکرد پژوهشی داره چرا باید تبدیل به کالای لوکس بشه؟ چرا باید فقط کلکسیونر ها توانایی خریدشو داشته باشن؟
یک پژوهشگر ، یک دانشجوی ساده چرا نباید توانایی دسترسی به این کتابو داشته باشه بدون اینکه مجبور به پرداخت چنین هزینه ای بشه؟
البته جوابی هم نگرفتم!
امروز به غرفه هایی سر زدم که کتاب های بسیار گرون قیمتی داشتند و قطعا مخاطب عام رو در نظر نگرفته بودن!
نشر سایان و دستان نمونه ای از این نشر ها بودن، علارغم  اینکه تصورشان بر این بود که کتاب های مهمی دارن اما با در نظر گرفتن قیمت های نجومی مخاطب عام فراموش شده بود.
اگر چه امکان این هست که مخاطب خاص این کتاب را خریداری کند اما تعداد این افراد خاص بسیار محدوده، در حدی که انتشارات دستان صرفا از سازمان ها به عنوان خریدار اصلی این کتاب ها نام برد!
و اما نکته آخر، اگر کاغذ گلاسه و زیبایی صفحات منجر به این قیمت های نجومی است، بهتر نیست این کار را انجام ندهید؟!
ما در وضعیتی نیستیم که زیبایی و لوکس بودن را به محتوا و قدرت خرید مخاطب ترجیح دهیم!
نظرات شما برای ما دلگرمیه، پس از  ویدئو های ماگذر نکنید.
ما برای شما “کتابگرد” را ساختیم. اینجا رسانه شماست.

توی این قسمت از برنامه کتابگرد، من سرو امینی ، به قیمت کتاب ها پرداختم. سعی کردم زمان ویدئو برای طاقت شما مناسب باشه و اگه کوتاه یا بلنده حتما به من اطلاع بدید.

نمایشگاه کتاب در سال 1401 از امروز 21 اردیبهشت ما رسما شروع به کار کرد و ما همین امروز گزارش ویدئویی نمایشگاه کتاب رو ضبط و آماده کردیم. ببینید و لذت ببرید 🙂

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *